Категорія: <span>Новини</span>

З архіву Івана Рядченка. Присвячено до Дня пам’яті і примирення

З архіву Івана Рядченка. Присвячено до Дня пам’яті і примирення

Іван Рядченко (1924-1997) – поет, драматург, сценарист. Народився в Одесі, в родині моряка.

У червні 1941 року, відразу після закінчення школи, пішов на фронт спочатку солдатом, пізніше офіцером. Двічі був ранений. Тема війни для поета стала провідною протягом всього життя.

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА V

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА V

Життя студії завмерло на деякий час – Сташкевич поїхав поступати на режисерський факультет в Москву. Як би не був налагоджений механізм годинника, як би не білів циферблат, ні виблискували б шестерінки, але без пружини годинник йти не буде. Едік Цирюльників спробував було відновити практику занять з постановкою етюдів, але це якось само собою закінчилося. І канікули тяглися до тих пір, поки Олег не повернувся з Москви. Зі сценарною розробкою «Как поссорились…».

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА IV

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА IV

Принагідно зауважу, вони не тільки справляли таке враження більше чверті століття тому, вони і справді були такими. Це – не голослівне висловлювання. Сьогоднішні лаври Яніслава Левінзона і Ігоря Кнеллера – тому свідчення. Розлучилися зі сценою, за різних обставин, Ігор Гріншпун, Едик Цирульників, Наташа Вершкова, Аня Фараонова. Але не сумніваюся, що кожен з них на своєму терені талановитий.

ПОЕТ ОДЕСЬКОГО АНДЕРГРАУНДА

ПОЕТ ОДЕСЬКОГО АНДЕРГРАУНДА

У цьому році одеському поетові Ігорю Івановичу Павлову виповнилося б 90 років. Павлов – один з найяскравіших одеських поетів нашого часу – був так званим поетом «андерграунду». Він ніколи не мав ніякого відношення до офіційної літературі, ніколи не був членом жодної Спілки Письменників.

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА III

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА III

Від’їзд Аліка – це було знайомство з ритуалом пити шампанське на пероні, коли тобі зовсім цього не хочеться, дивитися на живу людину останній раз в житті. Тоді, в листопаді 1975-го виїжджали назавжди. Махціер був вірний собі. Заходячи в вагон, він голосно радив тим, хто його проводжав: «Розходитеся по одному», а потім вже з підніжки удаляющегося поїзда махав рукою і кричав: «До скорої зустрічі!».

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА II

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА II

Парафраз на пушкінську епіграму з’явився в березні 1976 р. Бо в лютому 1975 року в «Вечірній Одесі» з’явилося оголошення, приблизно такого змісту: «Студія при Одеській філармонії оголошує конкурс для молоді, яка бажає обрати професію актора. Співбесіда відбудеться в Будинку актора в такий-то час, такого-то числа. Відбором майбутніх акторів займаються Є. Ланськой, О. Сташкевіч, А. Махціер».

«Ми були свідками прекрасного видовища …» (Великодні дні в Одесі в 1829 році)

«Ми були свідками прекрасного видовища …» (Великодні дні в Одесі в 1829 році)

В фондах Одеського літературного музею зберігаються унікальні експонати - кілька переплетених зошитів ліцейського рукописного журналу «Ареопаг» за 1828-1829 роки. Один нарисів - «Одеські гойдалки», написаний невідомим автором (імовірно, Н.Г. Тройницьким), розповідає про святкування Великодня в Одесі навесні 1829 року. Народні гуляння в дні Світлого Тижня в пушкінські часи називалися «гуляннями під гойдалками». У ці дні святково одягнені городяни виходили на площі або відправлялися за місто, де для них були приготовлені всілякі розваги, в тому числі і дуже популярні в народі гойдалки.У нарисі живописно передані своєрідність і колорит південного багатонаціонального міста, а також цікаві подробиці життя одеситів. Це один з перших відомих нам описів пасхальних днів в Одесі в першій третині XIX століття.

БІЛЯ ЛІТЕРАТУРНОГО КАМІНУ

БІЛЯ ЛІТЕРАТУРНОГО КАМІНУ

«Саме життя дійсно талановитого письменника – і є той його найкращий, безсмертний роман, до створення якого він все життя прагне…».
Рядками з його ж книги «Бесіди біля літературного каміна: як стати письменником» хочеться почати розмову про Богдана Сушинського.

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА I

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА I

Великий режисер і реформатор театру Костянтин Сергійович Станіславський заповідав – «любить не себе в мистецтві, а мистецтво в собі». Звісно ж, що іноді Одеса приймала цю фразу як абсолютну істину.