Категорія: <span>Новини</span>

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА VII

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА VII

«Невдячність, – як казав Атос, один з прославленої четвірки героїв Дюма, – не гріх, а порок, що набагато гірше». Було б чорною невдячністю згадати діяльність Ірини Григорівни Кузнєцової, яка очолювала в той час Будинок актора. Я знаю, що там не все і не завжди було гладко. Було взаємне невдоволення, якісь внутрішні чвари і сварки (небагато які установи можуть похвалитися відсутністю таких), але значно важливішою була атмосфера, що насичувала стіни Будинку актора. Не побоюся сказати, що це була атмосфера мистецтва.

«Храми муз» Костянтина Паустовського

«Храми муз» Костянтина Паустовського

До 129-річчя від дня народження письменника
(1892-1968)
Прообразом музею є храм. Біографія сьогоднішніх музеїв виходить з античних «музейонів». У перекладі з грецької це слово означає «храм муз», що зберігає в собі первинне значення священного простору, де складалися перші колекції.
Сьогодні серед історично сформованих типів музеїв найзначніші музеї мисляться як скарбниці світової культури і мистецтва.

Лист з війни

Лист з війни

У багатьох в родині зберігаються трикутнички фронтових листів. Зі штампом військової цензури або без штампа – передані з оказією. Писали їх рідним, друзям і часто ці листи були єдиним способом дати знати про себе.

У фондах Одеського літературного музею є лист, якому сімдесят дев’ять років. Написав його один фронтовий кореспондент іншому. Василь Гроссман, автор однієї з найкращих і найстрашніших книжок про війну – Сергію Бондаріну, журналісту, письменнику, одеситу.

Онлайн-виставка до 150-річчя від дня народження Василя Стефаника «СЛОВО СВОЄ БУДУ ГОСТРИТИ НА КРЕМЕНІ МОЄЇ ДУШІ…»

Онлайн-виставка до 150-річчя від дня народження Василя Стефаника «СЛОВО СВОЄ БУДУ ГОСТРИТИ НА КРЕМЕНІ МОЄЇ ДУШІ…»

Василь Семенович Стефаник (1871-1936) – український письменник, майстер експресіоністичної новели, громадський діяч, політик. В Одесі Василь Стефаник не був, але ім’я його було відоме. В експозиції Одеського літературного музею представлена газета «Одесские новости» за 19 листопада 1905 року, в якій опубліковані оповідання «Поле» та «Біда», перекладені російською мовою.

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА VI

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА VI

Знову використовувалася проза, перетворена в драматургію. Але на цей раз вона розкладена була на чотири голоси, на чотири характери, на чотири ролі, які виконували Вершкова, Фараонова, Цирюльників і Левінзон. Підступність символізував розкішний кіт, посаджений в клітку, а любов – голуб, в пожежному порядку спійманий на горищі Палацу студентів і теж посаджений в клітку.

Онлайн-виставка «Видання 1941-1945 рр. з фондів ОЛМ ». До Дня Перемоги над нацизмом

Онлайн-виставка «Видання 1941-1945 рр. з фондів ОЛМ ». До Дня Перемоги над нацизмом

На виставці «Видання 1941-1945 рр. з фондів ОЛМ», приуроченій до Дня Перемоги над нацизмом, ми показуємо роль книги в період Другої світової війни. Всього в музейній колекції зберігається понад чотирьох сотень книг, виданих в період воєнного лихоліття. Найцікавіші з них представлені нами на виставці.Час війни трагічний і багатогранний і тому на виставці ви можете побачити книги, що відображають як героїчну боротьбу народу з фашизмом, так і похмурий період окупації, книги наших одеських авторів, видання з бібліотеки червоноармійця.

З архіву Івана Рядченка. Присвячено до Дня пам’яті і примирення

З архіву Івана Рядченка. Присвячено до Дня пам’яті і примирення

Іван Рядченко (1924-1997) – поет, драматург, сценарист. Народився в Одесі, в родині моряка.

У червні 1941 року, відразу після закінчення школи, пішов на фронт спочатку солдатом, пізніше офіцером. Двічі був ранений. Тема війни для поета стала провідною протягом всього життя.

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА V

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА V

Життя студії завмерло на деякий час – Сташкевич поїхав поступати на режисерський факультет в Москву. Як би не був налагоджений механізм годинника, як би не білів циферблат, ні виблискували б шестерінки, але без пружини годинник йти не буде. Едік Цирюльників спробував було відновити практику занять з постановкою етюдів, але це якось само собою закінчилося. І канікули тяглися до тих пір, поки Олег не повернувся з Москви. Зі сценарною розробкою «Как поссорились…».

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА IV

ТЕАТР У НЕСТЯМІ (про театральне життя Одеси 1970-80-х.) ЧАСТИНА IV

Принагідно зауважу, вони не тільки справляли таке враження більше чверті століття тому, вони і справді були такими. Це – не голослівне висловлювання. Сьогоднішні лаври Яніслава Левінзона і Ігоря Кнеллера – тому свідчення. Розлучилися зі сценою, за різних обставин, Ігор Гріншпун, Едик Цирульників, Наташа Вершкова, Аня Фараонова. Але не сумніваюся, що кожен з них на своєму терені талановитий.

ПОЕТ ОДЕСЬКОГО АНДЕРГРАУНДА

ПОЕТ ОДЕСЬКОГО АНДЕРГРАУНДА

У цьому році одеському поетові Ігорю Івановичу Павлову виповнилося б 90 років. Павлов – один з найяскравіших одеських поетів нашого часу – був так званим поетом «андерграунду». Він ніколи не мав ніякого відношення до офіційної літературі, ніколи не був членом жодної Спілки Письменників.